wtorek, 9 kwietnia 2013

Cupcakes

Heeej :)
Już od jakiegoś czasu zabierałam się za zrobienie babeczek marchewkowych :) Chęci mi nie brakowało, ale nie mogłam tego samego powiedzieć o wolnym czasie. Na szczęście dzisiaj udało mi się spełnić kulinarne marzenie :) Pierwszy raz robiłam takie babeczki i muszę przyznać, że bardzo mi zasmakowały. Mam nadzieje że i wam przypadną do gustu ;)

Składniki

4 marchewki (2 szklanki startej)
1 i 1/2 szklanki mąki
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
przyprawy w proszku: 1 łyżeczka cynamonu, 1/2 łyżeczki imbiru, 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
3/4 szklanki oleju roślinnego
3 duże jaja lub 4 mniejsze
1 szklanka brązowego cukru
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii 
  

Jak zrobić :

  • Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Marchew obrać i zetrzeć na tarce o malych oczkach, odmierzyć 2 szklanki. Do miski przesiać mąkę razem z proszkiem do pieczenia, sodą, solą oraz z przyprawami.
  • W drugiej, większej misce wymieszać (rózgą lub mikserem na wolnych obrotach): olej, jajka, cukier, tartą marchewkę, ekstrakt z wanilii. Następnie wymieszać za pomocą łyżki z mieszaną z mąki.
  • Masę wyłożyć do papilotek umieszczonych w formie i piec przez ok. 25 minut
  • Ciasteczka wyjąć z piekarnika, a po 10 minutach wyłożyć (wciąż w papilotkach) na kratkę do całkowitego ostudzenia. Jak trochę przestygną można polać je lukrem.










 

  Smacznego !!  :)

    3 komentarze:

    1. Super te babeczki !! Wyszły bardzo pyszne :)

      OdpowiedzUsuń
    2. Bardzo ładna jesteś !!! Suber te babeczki ;P

      OdpowiedzUsuń
    3. Ale maluch do Ciebie podobny!

      OdpowiedzUsuń